Alexanderpalatz

16 april 2022 - Berlin-Weißensee, Duitsland

Beide hadden we een late opstart. Toch vermoeider dan gedacht. Na weer zo'n heerlijk ontbijt stond Alexanderpalatz op het programma. Dit keer zonder ov app gedaan. Met 1 tram stap je zo op het bruisende Alexanderpalatz. Eerst waren de winkels aan de buitenkant aan de beurt voordat we het grote winkelcentrum Alexa in gingen. Er is daar een groot plein en die heeft wel wat weg van de Dam in Amsterdam. Straatartiesten, groepjes aan het demonstreren en vooral mensen die aan het genieten zijn van elkaar en het prachtige weer. Onze lunch was bij de Dunkin donuts. Zo lekker! Met gevulde buikjes was Alexa ons volgende project. Het zal vast niet de grootste zijn, maar ik vond het indrukwekkend genoeg. 3 etages vol winkels. Na een Mc. Donalds ijsje en veel prullaria zijn we terug gegaan naar het hotel. De vermoeidheid was te groot om door te gaan naar het centrum. Na een kleine rustpauze zijn we terug gegaa naar Alexa. Daar hebben we heerlijk gegeren bij de Vietnamees.  Wat ons vooral op viel vandaag is dat er veel mensen met bierflessen rond lopen. Lopend drinken is blijkbaar in. Vanavond op tijd naar bed. Morgen staat het centrum op het programma

1. Paul Jansen:
    16 april 2022
    Leuk om te lezen, heel veel plezier 👌👍
  2. Jacq:
    17 april 2022
    Veel plezier mooi verhaal en foto's weer