Rijksdag en veel meer

17 april 2022 - Berlin-Weißensee, Duitsland

De ochtend begon vroeg. Na het ontbijt de tram in en richting de Rijksdag. Het was daar zo heerlijk rustig om half tien. Doordat ik niet goed had opgelet in de mail, je moest op een bepaalde dag en tijdstip je gegevens doorgeven had gemist, moesten we om 12 uur weer terug zijn zodat we ter plaatse nog konden reserveren voor de koepel. Volgende stop Brandenburger Tor. Wat een indrukwekkend monument. Op ons gemak foto's gemaakt zonder veel toeristen. Een uur later zag het er wel anders uit. Het holocaust monument was onze volgende stop. Indrukwekkend. Zowel van buiten met de stenen als van binnen met de verhalen. Vlakbij was de bunker van Hitler. Daar valt niets meer te zien. Op een bord na. Verder is het een parkeerplaats. Anderhalf uur in de rij gestaan voor kaarten van de Rijksdag. Gelukt!  Om 5 uur mochten we erin. Joey wilden graag een keer op de step. Die gehuurd en samen naar Checkpoint Charlie. In de Bernauer Strasse stond nog een heel groot stuk van de muur. Bijzonder om te zien. Bij Checkpoint natuurlijk de bekende foto's gemaakt. Om 5 uur gingen we de Rijksdag naar binnen. Hoog, mooi uitzicht, oud ontmoet nieuw. Nog even Curryworst gegeten en vermoeid terug naar het hotel. Prachtige stad Berlijn. Wil er zeker nog wel eens terug komen. Morgen weer op de terug reis

1. Jacqueline:
    17 april 2022
    Indrukwekkende foto's mooi reisverslag. Fuj e terug reis
  2. Paul Jansen:
    18 april 2022
    Leuk, en weer mooie herinneringen 😍😍
  3. Carla Jansen:
    19 april 2022
    Ik had geen reisverslag meer gezien op FB, dus maar even teruggeblikt. Leuk om te lezen en zo te lezen is Berlijn een mooie stad om eens te bezichtigen. Nog nooit geweest :) Las wel weer van de terugweg die jammerlijk verlopen is. Dat is nou wel weer k....u....t.... Maar laat deze terugreis je weekend Berlijn niet vergallen. Jullie hebben heel wat gezien en gedaan!!!
  4. Anja van Eeden:
    19 april 2022
    Berlijn moeten jullie zeker is naar toe. Doe maar niet niet met de trein hahaha. Ik ga er zeker nog eens terug. Zeker nog niet alles gezien.